Fiatal nők oktatása a technológia világában – Magyar-izlandi együttműködés

/Scroll down for the English text!/

 

Projekt adatai

Projekt vezető: Technológiai Oktatásért Alapítvány (Skool)

Projekt partnerek: Kóder, Reykjavik Technical College, Óbudai Egyetem

Projekt azonosítószáma:
HU01-0031-PIERO-A1-2017

Projekt címe:
Teaching Young Women in Tech – Hungarian-Icelandic Cooperation

Fiatal nők oktatása a technológia világában – Magyar-izlandi
együttműködés

Megvalósítás időtartama: 2017.12.15. – 2018. 03. 31.

Projekt rövid összefoglalója

Projektünk célja a partnerkapcsolat kialakítása és tapasztalatcsere a fiatalok technológiai oktatásával foglalkozó izlandi non-profit Kóderrel, az együttműködésbe bevonva egy magyarországi és egy izlandi oktatási intézményt – az Óbudai Egyetemet és a Reykjavik Technical College-t a partnerség szakmai támogatását biztosítandó.

A tapasztalatcsere fő része két tanulmányút keretében valósult meg.

Először, 2018. január 25 és 30. között izlandi partnereink látogattak Budapestre, ahol bemutattuk nekik Alapítványunk és a Skool projekt működését, hátterét, küldetését és céljait. Megosztottuk a fundraisingre, a partner cégekkel való együttműködésre, a kommunikációra, az önkéntes elköteleződésre, a foglalkozások felméréseire és a kutatás készítésre vonatkozó tapasztalatainkat, miközben a tréningjeinkbe is betekintést adtunk. Partnereink részt vettek egy szombati egynapos Skool foglalkozáson, így valós tapasztalatot is szereztek működésünkről.

A második tanulmányút 2018. február 1. és 5. között zajlott, amikor a Skool és az Óbudai Egyetem csapata utazott Izlandra. Itt mi ismerkedtünk meg Kóder működésével és céljaival, meglátogattuk egyik iskolában és egyik könyvtárban tartott foglalkozásukat, beszélgettünk a Reykjavik Technical College két IT tanárával és az IT projekt vezetővel a Hólabrekkuskoli nevű iskolában. Hétvégén még az UTMessanra is ellátogattunk, ami Izland legnagyobb tech kiállítása. Az út révén mi is elsőkézből megismertük a Kóder működését és sok beszélgetést folytattunk egymás gyakorlatáról. (A tanulmányutakról készült beszámolónkat ITT olvashatod, a képekért pedig katt IDE.)

A tanulmányutakat követően az együttműködés fókusza a kiválasztott tan- és tréninganyagok átvételre és fejlesztésére irányult: adoptáltunk két Kóder tananyagot és partnereinkkel együtt tovább fejlesztettük tréning anyagunkat.  Emellett az Óbudai Egyetem részéről egy szakmai publikáció is készült a tapasztalatcseréről.

A projekt összességében nagyszerű lehetőséget biztosított arra, hogy egy kölcsönösen előnyös együttműködést alakítsunk ki, ami célcsoportunk számára is hasznos lesz.  Így hosszú távon, a tapasztalatcsere során tanultaknak és az átvett tan- és tréninganyagoknak köszönhetően a magyarországi és izlandi fiatal lányok – akiknek technológiai inspirálása és bátorítása a célunk –  is profitálnak az együttműködésből.

A projekt az EGT Alapok és a Norvég Alapok támogatásával valósul meg.

 


Teaching Young Women in Tech – Hungarian-Icelandic Cooperation

 

Project data

Project Promoter: Technológiai Oktatásért Alapítvány / Technology in Education Foundation (Skool)

Project Partners: Kóder ffs, Reykjavik Technical College, Obuda University

Project ID: HU01-0031-PIERO-A1-2017

Project title: Teaching Young Women in Tech – Hungarian-Icelandic Cooperation

Implementation period:15. 12. 2017. – 31. 03. 2018.

 

Project summary

The overall objective of our project was to establish partnership and cooperation and share experience and best practices with Kóder, an Icelandic NGO focusing on technology education of youth in Iceland, with the involvement of two local educational institutions – Óbuda University in Hungary and Reykjavik Technical College in Iceland, which aimed to strengthen the partnership by ensuring professional support.

Most of the experience sharing happened in the frame of the two study trips.

First, between 25th and 30th January 2018, our Icelandic partners visited us in Budapest. Here, we introduced them to Skool’s organization, background, mission, and goals. We shared our experience with regard to fundraising, cooperation with companies, communication, volunteer engagement, workshop surveys and research, while they were also introduced to our teacher training materials. Our partners participated in a Skool workshop, thus they gained first-hand experience.

The second study trip was held between 1st and 5th February 2018, when Skool and Obuda University team traveled to Iceland. There we learned about Kóder’s operation and mission, we visited their workshop at a school and at a library, we talked with IT teachers at  Reykjavik Technical College and the IT project leader of Hólabrekkuskoli. In the weekend we also participated at UTMessan, the largest tech fair of Iceland. This way we could also observe Kóder’s operation and have a lot of discussions about each-other practices. (To read more about our study trip click here!)

After the study trips our cooperation focused on the adoption and enhancement of the selected materials: we adopted two of Kóder’s curriculums and enhanced our teacher training material which was reviewed by all partners involved. Furthermore, a professional publication was prepared by Obuda University about the experience sharing.

The project provided an excellent opportunity to establish a mutually advantageous cooperation which will benefit our target group. In the longer run, thanks to the learnings from the experience sharing and the adopted materials, young girls in Hungary and in Iceland – whom we aim to encourage and inspire to become creators in the world of technology – will profit from this cooperation project.

The project is supported by the EEA and Norway Grants.