Scratch Meccsre fel! – 2017. március 3-ig lehet nevezni a lányoknak szóló programozóversenyre, melynek fődíja egy látogatás a Facebook varsói irodájába

2017. 01. 14.

A 2016/2017-es tanévben újra megszervezzük a Scratch Meccset, Magyarország első lányoknak szóló programozóversenyét. Vagyis itt a lehetőség, hogy a 12-16 éves lányok, egy igazán klassz, saját játékot vagy animációt hozzanak létre Scratchben, és övék legyen a fődíj; látogatás a Facebook varsói irodájába! A nevezésre 2017 március 3-ig van lehetőségük a háromfős csapatoknak.

Az ELTE IK T@T labor szakmai támogatásával és irányításával, valamint a Facebook és az EIT (European Institute of Innovation and Technology) támogatásával szeptember 5-én elindítottuk a Scratch Meccs második évadát. A verseny megszervezésével szeretnénk még több lányt inspirálni arra, hogy megismerjék a programozás, a számítógépen való alkotás izgalmas világát és a csapatmunka révén fejlesszék együttműködési képességüket.

http://scratchmeccs.hu

A 2015-ben először megrendezett Scratch Meccs tapasztalatai alapján úgy látjuk, hogy a verseny ideális keretet biztosít a lányoknak arra, hogy újszerű formában, kreatív közegben megvalósítsák ötleteiket, ezáltal bátrabbakká váljanak tech területen.

A Facebook, melynek kezdeményezésére a Scratch Meccs elindult, különösen fontosnak tartja, hogy a nők megfelelő arányban jelen legyenek az IT világában is. Mint vallják, egy munkahely akkor működik jól, ha visszatükrözi a társadalmi sokszínűséget. Ezért fontos, hogy elérjük azt, hogy a lányok nyitottabbakká váljanak az informatika világa iránt és többen válasszák ezt a szektort.

A technológia világa, annak fejlődése alapvetően meghatározza életünket, jövőnket, ezért ha később nem is a tech szektorban helyezkedik el valaki, akkor is fontos, hogy értse működését, tudja, hogyan lehet a technológiát jól használni és alakítani.

A különböző területek közötti együttműködés, megértés fontosságát és a sokszínűség erejét mi sem illusztrálja jobban, mint Dorka, Virág és Zsófi, a tavalyi első helyezett “Ething” nevű csapat példája. A háromfős csapatban Zsófi az alapvetően infós érdeklődésű programozó, Dorka kislány kora óta zenél, míg Virág a grafika terén mozog otthonosan. A játékkészítésben mind a hárman érdeklődésüknek megfelelően vettek részt, az eredmény pedig egy grafikailag meghökkentően szép, kidolgozott, komplex játék lett, saját zenei aláfestéssel. A versenyen való részvétel, a pozitív visszajelzések pedig nemcsak a lányokra, hanem környezetükre is hatással voltak. Mint Dorka fogalmazott, igazi elismerést ők az által kaptak, hogy más is elismerte azt, amit csináltak. A lányok számára a londoni út, a Facebook irodába tett látogatásnak köszönhetően – Zsófi szóhasználatával élve – igazán erős élmény volt. Az ottani hangulat, az inspiratív környezet, az ott dolgozók kedvessége és nyitottsága olyannyira meghatározó élmény volt, hogy később mindenképpen hasonló helyen szeretnének dolgozni.

galatea-1

Részlet az Ething csapat által fejlesztett játékból, a Galateából

A második Scratch Meccsen a nyertes csapat főnyereménye egy varsói látogatás lesz. A verseny főtámogató Facebook jóvoltából az utazás idén is több lesz egy egyszerű városnézésnél. A nyertes csapat a Facebook varsói irodájába látogathat el, ahol megismerhetik az ottani fejlesztőket, betekintést nyerhetnek egy fejlesztő csapat mindennapjaiba és megnézhetik, hogy néz ki a világ egyik legmenőbb munkahelyeként számon tartott cég irodája.

Az idei versenyen 2017. március 3-ig lehet nevezni és beküldeni a pályamunkákat a 3 fős 12-16 év közötti lánycsapatoknak. A pályamunka lehet bármely, Scratchben készített alkotás, zenei és grafikai elemekkel színesített animáció, vagy saját fejlesztésű játék. A projekteket öttagú zsűri értékeli március folyamán, és választja ki a 10 legjobb csapatot, akik részt vesznek az április 1-jén rendezett döntőn.

Miért fontos még a Scratch Meccs?

A Scratch Meccsben való részvétellel a fiatalok megtapasztalhatják az informatika és az alkotási folyamat sokszínűségét. A programozás révén pedig olyan gondolkodási és problémamegoldási képességeket, valamint rendszerszemléletet sajátíthatnak el a fiatalok, melyeket az élet más területein is nagyszerűen tudnak majd alkalmazni. Az ELTE IK T@T Labor, mely a verseny szakmai irányítója és támogatója, már több évtizede vesz részt ehhez hasonló kezdeményezésekben annak érdekében, hogy információs és kommunikációs technológiák (IKT) lehetőségeivel az oktatást színesítse és a tanulási folyamatokat, az ezekhez kapcsolódó motivációt támogassa.

Idén az EIT (European Institute of Innovation and Technology) is csatlakozott a verseny támogatóihoz.

Ezúton is köszönjük partnereink támogatását!

Izgatottan várjuk, hogy idén milyen szuper alkotásokkal pályáznak a lányok! :)