Virág, Anna és Hanna látogatása a varsói Facebook irodában – élménybeszámoló

2017. 06. 21.

54385639-DFBA-401B-B933-FD443476F497

Az idei Scratch Meccs versenyünk nyerteseiként a Palacsinták csapat, azaz Viszus Virág, Zsíros Anna és Egyházi Hanna a varsói Facebook irodát látogathatta meg, egy háromnapos varsói utazás keretében. A három különböző iskolából, a Vácrátóti Petőfi Sándor Általános Iskolából, az ELTE Radnóti Miklós Általános Iskola és Gimnáziumból és a Hatvani Kossuth Lajos Általános Iskolából összeállt csapat egy fantasztikusan izgalmas, egyedi grafikájú és összetett programozási feladatokat megoldó, virtuális szabadulószoba játékkal lett a szoros verseny első helyezettje. A Facebook irodában pedig nem csak körülnéztek, hanem be is mutatták játékukat, ami ténylegesen lenyűgözte a Facebook munkatársait (is).  A játékot te is kipróbálhatod ITT, érdemes! :)

Mi az, ami leginkább megfogta a lányokat a Facebook dolgozóinak előadásából? Mi tetszett a legjobban az irodában és mi mindent fedeztek fel ez alatt a három élménydús nap alatt Varsóban?

Olvassátok el a lányok élménybeszámolóit, és nézegessétek meg a képeket albumunkban!

Virág

Az indulás napja is elérkezett. Napok óta órákban számoltam vissza a hátralévő időt eddig a pillanatig. Mivel még sosem volt szerencsém repülni ezelőtt, ezért izgatottan vette kezdetét az út a reptérre. Hamar odaértünk, de kis várakozás után odaértek a többiek is. Elbúcsúztunk a szülőktől és megkezdtük az utasbiztonsági ellenőrzést. Szerencsére minden rendben volt, így könnyedén indult a felszállás a repülőre és a repülővel is. Fentről nézve minden olyan kicsinek tűnt; a másfél órás út alatt több fényképet készítettem, mint máskor egy hét alatt szoktam. A varsói Chopin reptérről a szállásra mentünk. Egy sültkrumplizóban ebédeltünk, és utána a Lazienki Parkba mentünk ahol egy gyönyörű Chopin koncertnek lehettünk „fültanúi”. Kifejezetten meglepett, hogy mennyire sokan voltak ott a zongoraműveket hallgatni. A koncert után megnéztük a Palace of Culture épületét, ahol a 30. (!!!) emeletre vitt a lift. Onnan fantasztikus kilátás tárult elénk Varsóról. A vacsorát egy NightMarket nevű piacon ejtettük meg. Ott szinte minden varsói étteremnek volt egy standja; tavaszi tekercset választottam, ami nagyon finom volt. Miután visszatértünk a szállásra még átgyakoroltuk a másnapi prezentációt a Facebook irodába.

Hétfőn reggel indulás előtt lementünk a szállás előtti játszótérre, majd onnan indultunk a Facebook irodába. A Facebook iroda egy felhőkarcolóban van, de „csak” a 11. emeleten… miután megérkeztünk Jan, aki ott dolgozik, körbevezetett minket az irodában. Megmutatta azokat a helyeket, ahol dolgoznak, ahol kikapcsolódnak, és a büfét is, ahol van egy Haagen Dazs sarok is; ami tényleg az egyik legfinomabb jégkrém, amit kóstoltam. Utána bemutattuk a Scratch Meccsre készült játékunkat. Ez után Sylwia elmondott néhány információt a Facebook irodában található szlogenekről és jelentésükről. Amelyik leginkább megfogott az a „Done is better than Perfect”.  Ami kb. annyit tesz, hogyha van egy ötleted, akkor valósítsd meg és nem gond, ha nem tökéletes. Ha az embereknek tetszik akkor biztos tudod tökéletesíteni közben, mert ha van egy tökéletes termék, ami nem kell nekik, akkor fölöslegesen dolgoztál.  Majd egy másik előadást hallgathattunk meg, a Facebook jövendőbeli fejlesztéseiről. Leginkább arról kaptunk információt, hogy mik a 10 éves terveik. Kíváncsi vagyok, hogy ezeknek a megvalósulása tényleg sikerül-e 10 éven belül. Majd meglátjuk. Ezek után elmentünk a Spacca Napoli nevű étterembe, de előtte kimentem a mosdóba. Muszáj azt mondanom, hogy a Facebook irodának még a mellékhelysége is klassz!…

Virag Varso

Ebéd után az Uprising Múzeumba mentünk, ami a II. világháború idejét mutatta be, hogy milyen is volt Varsó akkor.  Láttunk egy 3D vetítést is a porig rombolt városról. Így volt mihez hasonlítanunk, amikor várost néztünk este. Vacsorát, ha már a nevünk Palacsinták volt, a Manekin nevű helyen ettünk, ahol szinte mindenben volt palacsintatészta. Sok ihletet kaptam, hogy mit kell megpróbálnom elkészíteni itthon is.

Kedden délelőtt a „motiváló híd’-at kerestük meg. Azért „motiváló híd”, mert amikor a ScratchMeccsre készültünk, ezt a fotót állítottuk be itt-ott (pl.: háttérképnek), hogy minél inkább törekedjünk a projektünk jobbá tételére.  Aztán a Kopernikusz Centerbe (ami leginkább a hazai Csodák Palotájára hasonlít) vitt az utunk. A Kopernikusz Centerben sok érdekes dolog volt. Például víz alá „merültünk” mégis szárazon megúsztuk.  De építettünk boltíveket is, jártunk süllyedő hajó modellben is, építettünk 3D-s térképet, felszínre hoztunk egy süllyedő hajót és mindhez egy kis tudományt hívtunk segítségül. Mindezek után összepakoltunk, és sajnos a vasútállomásra mentünk. Hamar jött a vonat, ahol a hálókocsis fülkénket könnyedén megtaláltuk. Reggel már magyar határokon belül ébredtünk.  Remélem máskor is lesz alkalmam ilyen fantasztikus utazáson részt venni. Köszönöm a szervezőknek!

Hanna

Amikor megnyertük a Scratch Meccset, nagyon örültem annak, hogy egy olyan országba utazhatunk majd, ahol még nem jártam. Repülővel mehetünk, ami azért is különleges, mert ezt a közlekedési eszközt még nem használtam.

A felszállás nagyon izgalmas volt, mivel éppen a kicsiny ablak mellett ültem, végigkövethettem azt a lenyűgöző látványt, ahogy a táj egyre kisebb és kisebb lesz, majd a felhőket elhagyva már csak a végtelen kék ég tárul elénk. A leszállás nem volt ilyen kellemes, mert belekeveredtünk egy felhőbe, ahol a repülő folyton izgett-mozgott, amitől rosszul lettem. De az út meglepően rövid ideig tartott, és gyorsan Varsóban találtuk magunkat. A lakásunk felfedezését követően a Łazienki parkba metróztunk. Itt Chopin-koncertet hallgattunk a tűző napon, majd az árnyas fák alatti sétát követően pávákat is nézegethettünk. Ezután meglátogattuk a Palace of Culture-t, ahol a 30. emeletről kitekintve gyönyörű kilátás nyílt Varsóra, még egy szimmetrikus teret is megfigyelhettünk.

Másnap reggel a Facebook irodába mentünk, ahol a regisztrációs lépések után a 11. emeletre lifteztünk. Itt megismerhettük, milyen körülmények közt dolgoznak az irodában: van, aki futópadot használ, mások függőágyban, dönthető bőrfotelben ülnek, vagy nagy puffokra heverednek le. Motiváló plakátok, kreatív ábrák, alkotások találhatóak mindenütt a falakon. Ebben az irodában több országgal is foglalkoznak, köztük Magyarországgal. Ezután bemutattuk angol nyelvű prezentációnkat, ami a csapatunkról, a projektünkről, a közös munkálkodásunkról szólt, s ők is készültek ilyennel. Ezekben motiváltak, bátorítottak minket, majd 10 éves előrehaladási terveikről volt szó. A Facebook iroda étkező részlegében Häagen Dazs fagyit kóstoltunk, ami annak ellenére, hogy igen hideg volt, rendkívül ízlett mindnyájunknak. Egy olaszos étteremben ebédeltünk a Facebook dolgozóival. Ezt követően az Uprising múzeumba utaztunk, ami a II. világháborús Lengyelországot mutatta be. Érdekes volt, hogy az információt tartalmazó szövegeket kerekekkel lehetett felhúzni vagy kis ablakot kellett kinyitni, hogy elolvashassuk. Egy palacsintázóban vacsoráztunk, aztán nagyot sétáltunk. Megcsodáltuk a fénycsíkot, ami a mindig égő tűzhöz vezetett minket, melyet két „katonabácsi” őrzött. Egy zenélő padot is kipróbáltuk, ami Chopin egyik művét játszotta le.

Hanna varso FB

Kedden a Visztula partján álló hableány szobrát és a közelében lévő modern, íves hidat csodálhattuk meg, ezután a Kopernikusz Centerbe vezetett az utunk. Ez egy látványos, tudományos központ, ahol boltívet és kupolát építettünk, ami remek csapatmunka volt, sőt videóra is felvettük az építés menetét. Tetszettek azok a kerekek, amelyekkel kutat, fogaskerékrendszert vagy éppen légcsavart indíthattunk el. Egyik helyen a homok formálását rávetített domborzati térkép mutatta, nemcsak hegységeket, síkságokat építhettünk, hanem akár “vizet is fakaszthattunk”. Érdekesek voltak azok a nagyjából 6 méteres, vízzel feltölthető hengeres oszlopok is, amiknél a víznyomást tapasztalhattuk meg a kezünk segítségével. Bár az emeleti játékokra nem jutott idő, hiszen hatalmas ez az intézmény, de így is nagyon jól szórakoztunk. Sétálni indultunk, felmásztunk a domboldalon az egyetem könyvtárának tetejére, ahol különféle növényeket termesztettek. Az épület kupolája fölé egy újabb kupolát emeltek a zöld indák. Hosszan bandukoltunk az óvárosi részben, ahol szép épületeket, szökőkutakat és újabb zenélő padokat láttunk. Megkóstoltunk egy lengyel tésztás-krumplis ételkülönlegességet is. Sajnos nem maradhattunk tovább, mert hamarosan indult a vonatunk, így bőröndjeinkkel felszerelkezve a pályaudvart céloztuk meg. A hálókocsis vonat sokkal kényelmesebb volt, mint amire számítottam, hamar elaludtunk. Reggel felébredve már azt a pillanatot vártuk, amikor egy Magyarországra utaló feliratot találunk, azután már rövid idő alatt hazaértünk.

Nagyon örültem az utazásnak, a felejthetetlen élményeknek, melyet köszönök Eszternek és a Skool csapatának.

Anna

Elérkezett az indulás napja! Amikor odaértünk a reptérre egy kis izgalom fogott el, de ahogy megláttam a többieket már vidáman indultam neki az útnak. Nekem ez volt a második repülésem, de ez nem jelenti azt, hogy nem volt izgalmas! Délután a Lazienki Parkba mentünk Chopin koncertet hallgatni. Szép, napos idő volt és a zene jól passzolt az időjáráshoz. Ezután a Palace of Culturebe mentünk, ahol gyönyörű volt a kilátás tárult elénk a 30. emeletről. Ekkor már közeledett az este, és a város nagyon szép volt a naplementében. Vacsorázni egy Night Market nevezetű piacra mentünk, ahol én pizzát ettem és megkóstoltam a Tacot is. Este még elpróbáltuk a Facebook irodában való előadásunkat és izgatottan feküdtünk aludni.

Anna Varso FB

Hétfő reggel azonnal a Facebook irodába vezetett az utunk. Nagyon izgatottan léptünk be az óriási épületbe,ahol 5-6 lift vitte fel az embereket az emeletekre. Mi is felmentünk, bár most sajnos nem a 30. emeletre, mint az előző napon. Amikor megérkeztünk mindenki névre szóló kártyát kapott. Az étkező részen sok különböző finomság közül válogathattunk, körbenéztünk az iroda többi részén is és közben sok szuvenírt is gyűjtöttünk. Szívesen dolgoznék itt; ha elfáradtál az ülésben, akkor nyugodtan felpattanhatsz, hogy fuss egyet a futópadon vagy élvezed a kilátást a masszázsszékben pihenve. Természeten játékok is voltak: XBox is, de mi inkább a csocsóval játszunk. Miután eleget szórakoztunk ideje volt neki látni a “munkának”. Előadtuk a Scratch Meccs előadásunkat, ami a vélemények alapján nagyon lenyűgözte a Facebook dolgozóit is.  Ez után egy gyors fagyi szünetet tartottunk és megkóstoltuk a várva várt  Häagen-Dazs fagyit! Életem legfinomabb fagyija volt! Majd mi váltunk a hallgatósággá: a Facebook dolgozótól azt is megtudtuk, hogy milyen fejlesztések lesznek 10 éven belül a Facebooknál. A legjobban az tetszett, hogy itt mindenki közvetlen a másikkal és összetartanak jóban,rosszban.  Két kedvenc motiváló képem ez lett:

done is better than perfect

Ebéd után az Uprising Múzeumba mentünk, ahol a második világháborús Varsó történeteiről láttunk képeket és videókat. Érdekes és egyszerre szomorú is volt. Csapatnevünkből adódóan egy palacsintázóba mentünk el vacsorázni, ahol édes és sós palacsintás ételek is voltak.

Kedd már az utolsó napunk Varsóban, amikor megkerestük a híres hidat, ami motiválta a csapatot, amikor a versenyre készültünk. Egy kis sétálás után a Kopernikusz Centerbe vezetett az utunk, ahol sok új dologgal megismerkedhettünk. Építő kockákból építettünk hidat és kupolát, bár utóbbi sajnos hiányos volt, ezért összeomlott… Azt is kipróbálhattuk,hogy milyen egy elsüllyedő hajóban lenni. Szuper izgi hely volt! Ezek után az izgalmak után az Old Town nevezetű városrészen sétáltunk végig, megtaláltuk a zenélő padokat, találkoztunk egy aranyemberrel és még egy óriási pandával is. Ez után már csak az induláshoz szükséges bőröndök hiányoztak és mentünk az állomásra.

Szerencsére még kicsit hamarabb érkeztünk,mint ahogy a vonat jött így a közeli boltokban körbenézhettünk hátha látunk valamit,  amit otthon nemigen lehet kapni. A vásárlás után felszálltunk a vonatra és megkezdődött az út haza felé. Reggel már Dunakeszi környékén keltünk fel és tudtam,hogy már nem is olyan sok idő és vége lesz a kirándulásnak. Nagyon jól éreztem magamat az utazás során, köszönöm a szervezést!

Scratch Meccs versenyünk az ELTE IK T@T Labor szakmai irányításával, valamint a Facebook, a Visegrádi Alap és az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT) támogatásával valósult meg. Ezúton is köszönjük támogatásuk és gratulálunk Annának, Hannának és Virágnak a csodás pályamunkához!